Hur det går med min hälsosatsning?

Jovars, tackar som frågar! Eller nä, det gör du ju inte men jag tänker berätta ändå. :-)

Nu har jag tränat 3-5ggr/veckan i 13 veckor. Och den siffran kollade jag upp bara för att kunna skriva den här och just det tror jag är ett framgångskoncept. Att jag inte håller på och räknar ner till något utan att jag tränar för att jag vill. Punkt.

Under vår gemensamma semester så kunde jag ju träna när som i princip, men sedan R började jobba igen vilket han gjort sedan midsommar så har jag fått träna på rätt jobbiga tider faktiskt. Klockan har ringt 04.30 under några veckor men det är helt enkelt vad som krävts för att jag ska kunna få in min träning.

Första tiden räknade jag kalorier och höll lite koll på makron men sedan 2,5 veckor har jag gått över till att använda mig av en PT/kostrådgivare. Jag har fått både ett kostschema och ett träningsschema av henne och varje vecka kollar vi av om något behöver justeras. Det är inget extremt utan snarare ett upplägg som jag kan leva med.

Frukost, mellanmål 1, lunch, mellanmål 2, middag och kvällsmål. Men jag brukar slå ihop båda mellanmålen för jag hinner inte med annars och jag äter hellre lite mer vid något färre tillfällen. Alla matbilder nedan är helt enligt mitt kostschema.

Följ mig gärna på Instagram: Jarnfrun

Gillar

Kommentarer

IP: 82.99.3.229